HomeRSBanja lukaPanoramski bus vozi...

Panoramski bus vozi po Banjaluci bez tendera

Panoramski bus vozi po Banjaluci bez tendera

21.08.2023. / 15:17

    • Iako prevoznik „Lukajić“ već mjesec dana vozi, tender je raspisan prije nekoliko dana
    • O ovoj temi u Gradskoj upravi mjesecima ćute

BANJALUKA – Panoramski bus više od mjesec dana prevozi putnike na turističkim rutama po gradu na Vrbasu, ali nije poznato po kom osnovu prevoznik „Lukajić“ obavlja taj posao, jer je Grad Banjaluka tek nedavno objavio tender putem kojeg se treba izabrati firma koja bi obavljala tu djelatnost.

FOTO: A. Čavić/Grad Banjaluka

Iako je gradonačelnik Draško Stanivuković u aprilu najavio da će ova usluga biti regulisana tenderom, kako bi panoramski autobus saobraćao po Banjaluci i tokom ljeta, taj postupak još nije okončan iako je ljeto na izmaku.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1681902859551-0’); });

Naime, aktuelna administracija je tek prošle sedmice objavila tender pod nazivom „vršenje usluge prevoza po posebnim i pojedinačnim zahtjevima organizacionih jedinica“.

Iako naziv ne ukazuje na to, sadržaj te tenderske dokumentacije pokazuje da se radi o javnoj nabavci koja, između ostalog, treba da reguliše na koji način će funkcionisati ova usluga u Banjaluci.

Tenderom određena specifična vozila

Uslovima u tenderskoj dokumentaciji je precizirano da zaniteresovani ponuđači moraju imati određen broj vozila, koji će se koristiti za razne namjene. Tako je navedeno da moraju imati pet autobusa sa jednim ili dva nivoa sa 55 do 70 mjesta za sjedenje te isto toliko autobusa sa 21 do 30 mjesta za sjedenje.

Isto tako, trebaju imati pet višenamjenskih vozila sa 8+1 mjesta za sjedenje,  jedno vozilo za prevoz lica u invalidskim kolicima sa rampom i sa po deset mjesta za sjedenje i stajanje te još jedno vozilo za prevoz lica u invalidskim kolicima sa rampom te najmanje osam mjesta za sjedenje.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1684492379332-0’); });

Zadnje vozilo na spisku je jedan panoramski autobus sa otvorenim krovom sa dva nivo sa namanje 65 mjesta za sjedenje.

Trenderskom dokumentacijom je predviđeno da Grad Banjaluka sklopi okvirni sporazum sa jednim najpovojnijim ponuđačem koji će biti zadužen za taj posao na period od četiri godine.  Za te namjene aktuelna administracija planira izdvojiti iz gradske kase oko 400.000 KM bez PDV-a, odnosno 468.000 KM sa PDV-om.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1684492553058-0’); });

Zainteresovani ponuđači moraju ponuditi cijene za prevoz putnika unutar i van BiH, dok je predviđeno da se panoramski bus koristi samo na teritoriji grada Banjaluka. Cijene karte za ove turističke obilaske treba da predlože zainteresovani ponuđači u zavisnosti od starosti putnika.

Ostali uslovi u tenderu

Jedan od uslova koji ponuđači moraju ispuniti je pozitivno poslovanje u zadnje tri godine te da je imao ostvaren ukupan promet u segmentu drumskog poslovanja u minimalnom iznosu od 250.000 KM zbirno za navedene tri godine. Isto tako mora dokazati da glavni račun nije bio blokiran u posljednje tri godine.

Zainteresovani ponuđači moraju dokazati da su uspješno realizovali jedan ili više ugovora sa istim ili sličnim premetom nabavke, u posljednje tri godine u ukupnoj vrijednosti od najmanje 100.000 KM bez PDV-a te da imaju namanje četiri vozača. Navedeno je i da će Grad snositi troškove brendiranja panoramskog busa, posla koji je očigledno obavljen još u aprilu.

Rok za prijem ponuda je 2.oktobar.

U ovoj nabavci ništa ne bi bilo sporno da panoramski bus od jula redovno ne vozi turističke ture po Banjaluci.

Taj posao već obavlja javni prevoz „Lukajić-travel & transport agency” iz Laktaša, firma koja je taj posao započela u aprilu. To se vidi iz objava na internet stranici Grada Banjaluka, te na Fejsbuk stranicama Grada Banjaluka i Turističke organizacije grada Banjaluka. Objave datiraju od početka jula mjeseca i u njima je vidljivo da bus vozi po određenom redu vožnje, te da je prevoz putnika besplatan.

FOTO: Screeshot/Facebook/Grad Banjaluka

Ko plaća vožnje panoramskog busa?

Nakon toga se postavlja pitanje na koji način je regulisan rad panoramskog busa, te ko plaća i na koji način privatnom prevozniku tu uslugu, jer malo je vjerovatno da on taj posao obavlja o svom trošku.

Takođe, postavlja se pitanje da li su u objavljenom tenderu precizirani uslovi koji pogoduju prevozniku koji već obavlja tu uslugu u Banjaluci. Tim se poništava jedan od osnovnih ciljeva javnih nabavki da se kroz konkurenciju odnosno nadmetanje što većeg broja ponuda osigura najbolja vrijednost robe, radova ili usluga za javni novac.

Kako bi došli do tih informacija u prethodnom periodu je redakcija portala CAPITAL više puta kontaktirala predstavnike Grada.

Pitanja smo poslali Službi sa odnose sa javnošću grada Banjaluka, ali ni nakon višemjesečnog čekanja nismo uspjeli dobiti odgovore.

U više navrata samo ista pitanja postavili i gradskom menadžeru Bojanu Kresojeviću, ali bez uspjeha. On je nakon višednevnog insistiranja na kraju rekao da „nije upućen u to pitanje“.

Kontaktirali smo i gradonačelnika Draška Stanivukovića, ali ni on nije odgovarao na poruke ili telefonske pozive redakcije CAPITAL-a.

Redakcija CAPITAL-a je više puta kontaktirala „Lukajić-travel & transport agency”, kako bi provjerili na koji način je rugulisan njihov rad, ali ni tu nismo uspjeli dobiti odgovor.  U zadnjem razgovoru je vlasnik Željko Lukajić rekao da „nema vremena da priča o toj temi“.

Panoramski bus prvi put na ulicama Banjaluke zbog „Srpska open“

Kako je CAPITAL ranije pisao panoramski bus je kao turistička atrakcija pokrenut za vrijeme održavanja ATP teniskog turnira „Srpska open“ u aprilu. Tom prilikom je gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković rekao da su vožnje besplatne tokom tog mjeseca, i da će „dio troškova ove usluge za taj period snositi Teniski savez RS, dok je dio donacija preduzeća ‘Lukajić’“.

Stanivuković je u aprilu najavio da će Grad raspisati javnu nabavku kako bi Banjaluka imala ovu vrstu prevoza i na ljeto.

Iz dostupnih informacijama je vidljivo da se to nije još dogodilo, jer je tender tek nedavno objavljen, a panoramski bus je redovno obavljao vožnje i tokom prošlog mjeseca.

Javni prevoz “Lukajić-travel & transport agency” Željko Lukajić je osnovano 2015. godine.

U 2022. godini je sa prosječno šest zaposlenih ostvario prihod od 950.278 KM te dobit od 75.908 KM.

CAPITAL: V. Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba

Povezane vijesti

Nastavite čitati:

Rezultati izbora u rs: Kako je Dodik kupio glasove i ko stoji iza Stanivukovićevog uspjeha?

Milorad Dodik u RS suvereno vlada skoro dvije decenije, za to vrijeme je ovaj bh. entitet pretvorio u interesnu organizaciju, putem koje on i njegovi ljudi, kojima premrežio sve javne institucije, ostvaraju prvenstveno ličnu korist. U isto vrijeme, navodna “odgovorna nacionalna politika”, koju potencira Dodik, dovela je Republiku Srpsku do međunarodne izolacije i sankcija od zapadnih zemalja, zbog čega je dovedena u stanje ekonomske i finansijske propasti.

Zloupotreba djece u predizbornoj kampanji – Političari časte čokoladicama i novčanicama, ali to nije za slikanje

“Idemo na miting, dijeliće djeci pare, biće i sokova i čokoladica”. Ovakav glas pronio se nedavno jednim banjalučkim predgrađem. Dječurlija je, naravno, pojurila ka mjestu okupljanja, a roditelji se nisu trudili da ih zaustave. Naprotiv.

KAKO SE U MALIM LOKALNIM ZAJEDNICAMA TROŠI VELIKI NOVAC: Izgradnja vrtića pokazala sav nemar vlasti u Pelagićevu

Na problem ukazao službenik opštine koji je kasnije optužen da nanosi štetu ugledu opštine.  PELAGIĆEVO – Nemar lokalnih vlasti, nenamjensko trošenje novca te i kažnjavanje službenika koji ukazuju na nepravilnosti našle su se „pod krovom“ jednog projekta u opštini Pelagićevo...