Stanovnicima Pala dostupna je internet aplikacija za prijavu komunalnih problema koja omogućava običnom građaninu da putem mobilnog telefona, sa mjesta događaja, pošalje fotografije ili prijavi neki komunalni problem bilo gdje u opštini.
“Prateći trend ubrzanog razvoja grada za koji mnogi s razlogom kažu da je jedna od najboljih i najljepših sredina za život u ovom dijelu Republike Srpske, Pale su otvorile vrata brojnim posjetiocima – turistima, studentima, sportistima i drugim gostima koje ovdje privlače prirodne ljepote i ekološki zdrava sredina. Tim prije, naša obaveza je veća kao i opredjeljenje da svakodnevno unapređujemo kvalitet života u gradu. Uvjereni smo da će nam mobilna aplikacija ‘Građanska potrola’ biti od velike pomoći na tom zadatku“, rekao je novinarima Boško Jugović, načelnik opštine Pale prilikom predstavljanja aplikacije.
Međutim, kako to funkcioniše u praksi dokazuje primjer našeg sugrađanina sa Pala koji je još prije deset dana prijavio opštini problem ulivanja kanalizacije sa Jahorine u rijeku Bistricu.
Iako je prijava uredno zaprimljena, odgovora, a ni reakcije nadležne službe na ovaj problem nema. Čemu služi aplikacija ako na prijavljene probleme niko neće odgovarati, a kamoli reagovati?
Koliko su u opštini Pale susretljivi za probleme građana i pitanja medija govori i primjer da našem mediju ova lokalna zajednica dvije godine nije odgovarala na pitanja.
Bez obzira na izjavu načelnika da prate “trend ubrzanog razvoja grada” (u pitanju je opština) riječ je o lokalnoj zajednici koja još uvijek nema riješene osnovne infrastrukturne probleme, nema kanalizaciju, putevi su u lošem stanju, problem izmještanja Toplane iz centra opstine goruće je pitanje već godinama, i mnoge druge probleme.
Postavlja se pitanje prioriteta razvoja opštine i ulaganja.
Nasilna urbanizacija nerazvijene sredine pogubna je za građane Pala koji nemaju kanalizaciju, ali imaju aplikaciju kojoj mogu prijaviti da nemaju kanalizaciju.
Autor: Redakcija