KAKO POSLUJE GRAD LIVNO Za korištenje hidroakumulacijskih objekata milijuni nisu evidentirani, a javne nabavke traljave
Ured za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine u financijskoj reviziji grada Livna naišao je na niz nepravilnosti zbog čega su revizori dali nekoliko mišljenja s rezervom, ali osnova za negativno mišljenje.
Milijuni nejasnog statusa
Skoro 2,5 milijuna maraka potraživanja za korištenje hidroakumulacijskih objekata nisu knjigovodstveno evidentirana, a u okviru sumnjivih i spornih potraživanja iskazano je najmanje 460 tisuća maraka iz ranijeg razdoblja za koja nije izvršena procjena naplativosti zbog čega potraživanja nisu točno iskazana.
Temelje za mišljenje s rezervom revizorima su dali i izdaci za tekuće održavanje koji su manje iskazani za 514 tisuća maraka jer su izdaci za komunalne usluge proračunom planirani i iskazani na poziciji subvencija javnim poduzećima, a sredstva za financiranje proračunskih korisnika nisu iskazana prema vrsti rashoda i izdataka, nego na poziciji drugih tekućih rashoda u iznosu od 1.318.870 maraka.
Uz izdatke, prihodi su više iskazani za skoro pola milijuna maraka jer su namjenska sredstva priznata kao prihod, iako nisu utrošena u predviđene namjene što je za posljedicu imalo više iskazan financijski rezultat. Revizori u svom izvješću navode i da stalna sredstva nisu realno iskazana jer u okviru njih nisu iskazana ulaganja u ceste i nisu evidentirana osnivačka ulaganja te da ne mogu izmjeriti efekte na financijska izvješća.
S čim i kako Grad raspolaže
Potraživanja po osnovu komunalne naknade u iznosu od skoro 5 milijuna maraka nisu knjigovodstveno evidentirana jer je odlukom o komunalnoj naknadi utvrđeno da Služba za financije i trezor zaduženje vrši na osnovu pravosnažnog rješenja, a ona su predmet sudskih sporova.
Na to je dodano i to da Grad Livno ne raspolaže potpunom dokumentacijom o vlasništvu ili posjedu za dio objekata čija je nabavna vrijednost na 31. 12. 2023. godine iskazana u iznosu od 481.352 maraka.
Negativno mišljenje revizora
Ono što je posebno istaknuto u revizorskom izvješću je činjenica da još uvijek nije uspostavljen trezorski način poslovanja, odnosno da proračunski korisnici i dalje imaju otvorene transakcijske račune jer jedinstveni račun trezora nije uspostavljen dok se javni i vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju na depozitni račun.
Proračunom nisu planirani svi rashodi i izdaci, te prihodi i primici proračunskih korisnika, niti su rashodi i izdaci planirani prema klasifikaciji utvrđenoj Pravilnikom o knjigovodstvu proračuna u FBiH i iskazani po izvorima financiranja što nije u skladu s odredbama zakona o proračunima u FBiH.
Grad Livno također nije izvršio ni sveobuhvatan popis imovine i obaveza u zakonski predviđenom roku, jer nije popisano zemljište, građevine, stalna sredstva u obliku prava, sredstva u pripremi i dio novčanih sredstava i obaveza, zbog čega nije izvršeno ni usklađivanje knjigovodstvenog sa
stvarnim stanjem utvrđenim popisom.
Javne nabavke posebna priča
Natječajna dokumentacija u postupcima nabavke izvođenja radova i održavanja cesta nije sadržavala informacije o opremi koju ponuđači trebaju imati u vlasništvu ili na raspolaganju, niti su određene točne ili okvirne količine predmeta nabavke i rokovi izvođenja radova. Za radove ugovorene vrijednosti 2.887.260 maraka nisu obrazloženi razlozi prekoračenja rokova izvođenja i nisu aktivirane zaštitne odredbe ugovora.
E-aukcija u postupku nabavke radova izgradnje sekundarne vodovodne mreže održana je 50 dana nakon otvaranja ponude, a izvođač radova nije uveden u posao ugovorene vrijednosti 1.330.207 maraka do kraja 2023. godine zbog dužine trajanja postupaka javne nabavke što je za posljedicu imalo povrat primljenih sredstava za ove namjene.
Plaće i naknade troškova zaposlenih
Plaće i naknade troškova zaposlenih iskazane su u iznosu od 3.100.132 KM (bruto plaće i naknade plaća 2.589.040 KM i naknade troškova zaposlenih 511.092 KM).
Kako je razvidno u revizorskom izvješću, najviša neto plaća isplaćena u jedinstvenom gradskom organu uprave iznosila je 3.643 maraka, a najniža 690 maraka.
Naknade troškova zaposlenih iskazane su u iznosu od 511.092 maraka, a najznačajnije se odnose na naknade za topli obrok (261.062 KM), prijevoz s posla i na posao (73.563 maraka), otpremnine zbog odlaska u mirovinu (58.137 maraka) te regres za godišnji odmor (49.400 maraka).
Revizori su također zamjerili i činjenicu da Gradsko vijeće još nije donijelo statut Grada, iako je rok za njegovo donošenje bio 9. rujna 2018. godine.
Kompletno izvješće Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine možete pročitati OVDJE.