„Zbog komplikovanih procedura, sam proces javne nabavke trajao je više od dvije godine“, poručio je Banjalučanima pred prošlogodišnji izborni poraz, bivši gradonačelnik, SNSD-ov Igor Radojičić predstavljajući novo pauk vozilo.
„Komplikovane procedure“ zapravo su eufemizam za namještanje posla vrijednog oko 250.000 KM. Šef Odsjeka za saobraćaj, autor plana javnih nabavki i „pisac“ tenderske dokumentacije bio je – Slavko Davidović, današnji potpisnik ispred Odjeljenja za saobraćaj i puteve u banjalučkoj Gradskoj upravi.
Izdanak nekada vlastodržačke koalicije SNSD-DNS Davidović je vrlo dobro znao šta u dokumentaciji mora da pobroji da bi bio odabran pauk proizvođača „Iveco“ s nadogradnjom “Palfinger”. Dvije godine u Kancelariji za razmatranje žalbi u Bosni i Hercegovini slagale su se pritužbe potencijalno oštećenih dobavljača. Tender je poništavan, a tek nakon trećeg raspisanog, odabrana je firma „Palfinfer“ iz Sarajeva. Ugovor vrijedan 249.999,9 KM potpisan je 23. juna.
Balkanska istraživačka mreža (BIRN) krajem oktobra prošle godine uporedila je dokumente čije je sadržaje neumorno osmišljavao Davidović. Rješenja KRŽ-a nedvosmisleno su ukazivala da je „Gradska uprava insistirala na određenim karakteristikama vozila koje je moglo ograničiti konkurenciju“.
“Prvi put je javna nabavka objavljena u avgustu 2019. godine, te je odlukom gradonačelnika izabran najpovoljniji ponuđač, koji nije pristupio potpisivanju ugovora i pored nekoliko pismenih poziva za potpisivanje”, naveli su iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve, na čijem je čelu bio Slaviša Sandić.
Radojičić je prihvatio ponudu banjalučke firme “Mipex-Auto RS”, jer je vozilo nudila za 249.795 KM. Ponuda konzorcijuma “Auto-Komerc V.S.” iz Banjaluke, “Palfinger” iz Sarajeva i „RK“ iz Hrvatske odbačena je kao neprihvatljiva, bez naročitog objašnjenja.
Odabrani ponuđač nije se javio, a tri mjeseca kasnije ponovo je raspisan tender. Specifikacije vozila bile su identične. Žalio se banjalučki „Walter“, navodeći, prenio je BIRN, da je tenderska dokumentacija “diskriminatorna i prilagođena jednom ponuđaču, odnosno da samo jedan proizvođač šasije ‘Iveco’ i nadogradnje ‘Palfinger’, mogu zadovoljiti propisanu tehničku specifikaciju”. Navedeno je i kako “Grad Banjaluka favorizuje proizvođača ‘Palfinger’ i njegovu dizalicu, jer je bukvalno iz njegovog kataloga prepisao nosivosti dizalice na određenim dužinama”.
KRŽ prihvata žalbu ističući da “postavljeni uslovi pojedinačno i u kombinaciji jednih sa drugima neminovno dovode do favoriziranja tačno određenog ponuđača te se isključuju ostali potencijalni ponuđači”. Upozorava i da je prekršen Zakon o javnim nabavkama BiH i poništava kompletan proces.
Grad, potom, i treći put, početkom 2020. raspisuje tender, tek ponešto od specifikacija u uslovima za dobavljače mijenja. Suština, zapravo, ostaje ista. Na taj poziv stiže samo jedna ponuda – ona firme „Palfinger“ iz Sarajeva. U Gradskoj upravi tada tvrde da je pobijedio konzorcijum „Palfinger“ i „Eurodomus“ iz Laktaša, ali u registru ugovora Portala javnih nabavki stoji samo – „Palfinger“.
Na upit novinara BIRN-a da li su bili favorizovani, iz ove firme kategorično su tvrdili da to nije tačno, Radojičić je ćutao, baš kao i Slavko Davidović koji je ispunio vlastiti san o moći i udlučivanju s leđa građana koji ga plaćaju.
U međuvremenu, njegov stranački šef Nenad Nešić (DNS), kojeg je Davidović svojevremeno savjetovao za 9.000 KM, s gađenjem je napustio vlast, preko noći doživio katarzu i postao borac za prava obespravljenog naroda. Davidović je, opstanka radi, prišao novom gradonačelniku Drašku Stanivukoviću.
Njegova kriminalna prošlost u vezi sa tenderskim namještanjem za njegovu firmu „Way2Go“ nije natjerala novu gradsku administraciju da ga, ako ništa drugo, skloni sa odgovorne pozicije. Namještanje posla oko sistema za nadzor parkinga za „Prointer“, blizak Igoru Dodiku, bila je tek skrivena opomena aktuelnog gradskog šefa. Posao „težak“ 234.760 KM.
Danas, kako je Žurnal nedavno objavio, prekaljeni tendermen Davidović napredovao je od šefa Odsjeka za saobraćaj u potpisnika ispred Odjeljenja za saobraćaj i puteve Grada Banjaluka.
Postao je Stanivukovićeva sjena i prati ga u stopu – od „rješavanja“ poslova unutar GU do zajedničkih odlazaka na crkvene liturgije.
Kriminalna prošlost? Što je prošlost – prošlo je!
(zurnal.info)